پنجشنبه, 9 فروردین 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: ادعای عجیب یک مخترع: تولید برق از هیچ!

 

 

ادعای عجیب یک مخترع: تولید برق از هیچ!
ادعای عجیب یک مخترع: تولید برق از هیچ!

 


تاریخ ثبت: 1393/07/09

 

بر خلاف نیروگاه‌های تولید برق که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند این نیروگاه کوچک که در حد نمونه‌های آزمایشگاهی است با موتور هیدرولیکی کار می‌کند و خودش انرژی خودش را تولید می‌کند.  

به گزارش "برق نيوز" حسین غنمی پژوهشگر و مخترع در گفتگو با خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: با این روش می‌توانند بدون برق، برق تولید کنند. این اختراع جایزه‌های متفاوت بین‌المللی زیادی را نصیب خود کرده است. 


وی افزود: این سیستم در حد 20 تا 30 ثانیه استارت خورده و با فرمان کنداکتور سیستم روشن شده و بعد از 20 تا 30 ثانیه برق شبکه کلا قطع شده و دیگر نیازی به ژنراتور و برق وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: یک سوم برق خروجی را خود سیستم استفاده کرده و ما بقی خروجی برای موتور خودرو، هواپیما و یا مصرف کننده قابل استفاده است.
 
بر خلاف نیروگاه‌های تولید برق که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند این نیروگاه کوچک که در حد نمونه‌های آزمایشگاهی است با موتور هیدرولیکی کار می‌کند و خودش انرژی خودش را تولید می‌کند. 

به گفته‌ی این پژوهشگر پیشنهادات فراوانی برای اجرایی شدن از کشورهای مختلف مانند ژاپن، آلمان و ... دارد اما به خاطر علاقه به کار در کشور خودمان دوست داریم تا این پروژه را در کشور خودمان اجرایی کنیم.

حسین غنمی با اشاره به ایجاد انگیزه دوچندان برای طراحی دستگاه های دیگر پس از طراحی موفق قطار بدون سوخت و چرخ افزود: ‌بعد از موفقیت در طرح های فوق توانستیم با جابجایی جرم، نیروگاهی راطراحی کنیم که از هیچگونه نیروی طبیعی و غیرطبیعی بر روی زمین برای تولید برق استفاده نمی کند.
وی با اشاره به اینکه از این تکنولوژی در موتور خودرو نیز می توان استفاده کرد تصریح کرد: این نیروگاه پس از استارت با نیروهای مختلف از جمله باتری،‌علاوه بر تولید انرژی خود را تغذیه و مازاد انرژی را تولید می کند که در این حالت هیچ محدودیتی برای تولید انرژی ندارد و بسته به توان ژنراتور در هر رنجی در طی مدت زمان دلخواه انرژی تولید می کند.

غنمی با اشاره به اینکه قاعده نیوتن مبنی بر ثابت بودن جرم و انرژی در تمامی کتب فیزیک از ابتدای دوران راهنمایی تا دکترای فیزیک باید تغییر کند.

وی نداشتن آلودگی زیست محیطی، نیاز نداشتن به سوخت، امنیت 100 درصد، هزینه ساخت کمتر، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کم، فضای ساخت کم، میزان استهلاک بسیار کم، وزن کم، آلودگی صوتی بسیار کم، حذف هرگونه حمل و نقل سوخت، نیاز نداشتن به جایگاه سوخت، حذف هزینه سوخت و نبود زباله های اتمی را از مهمترین مزیت های موتور بدون سوخت خودرو و نیروگاه برق بدون سوخت عنوان کرد.

حسین غنمی گفت: همه چیز با توجه به قدرتی که خداوند به ما داده است امکان پذیر است.

 

 


منبع خبر: باشگاه خبرنگاران           تعداد مطالعه: 3678


 

دیدگاه کاربران