March 29, 2024 - Friday
News Details :: همکاري ايران و اسلووني در احداث نيروگاه و خطوط انتقال برق

همکاري ايران و اسلووني در احداث نيروگاه و خطوط انتقال برق
 
همکاري ايران و اسلووني در احداث نيروگاه و خطوط انتقال برق
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تمایل جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی برای همکاری در احداث نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق خبر داد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان در حاشیه دیدار رییس مجلس اسلوونی با وزیر نیرو، گفت: در این دیدار، برای استفاده از ظرفیت‌های دو طرف در زمینه احداث نیروگاه‌ها، خطوط انتقال برق و ساخت رله‌های حفاظتی که در ایستگاه‌های برق استفاده می‌شود و تجهیزاتی که در پست‌های برق به‌کار می‌رود، بحث و گفت‌وگو شد.
وی با اشاره به حضور شمار زیادی از نمایندگان شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق اسلوونی در این نشست، افزود: همکاری‌های برقی ایران و اسلوونی به سال 1955 میلادی و زمانی که اسلوونی قسمتی از یوگسلاوی سابق بوده است، بر می‌گردد.
فلاحتیان گفت: از آن زمان ایران و اسلوونی همکاری‌هایی را در زمینه استفاده از لوازم اندازه‌گیری و کنتورهایی که در اسلوونی ساخته می‌شود، داشته‌اند.
وی با بیان اینکه رییس مجلس اسلوونی در این دیدار به تشریح آخرین ظرفیت‌های صنعتی اسلوونی پرداخت، افزود: نمایندگان شرکت‌هایی که به همراه وی بودند، به تشریح تجربه‌ها و توانایی‌های خود در عرصه‌های مختلف صنعتی و فناوری پرداختند.
فلاحتیان تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو با نمایندگان شرکت‌های اسلوونی مذاکره‌هایی داشته باشد و زمینه‌های همکاری دوجانبه را بررسی کنند.
به‌گفته وی، قرار شده است که یک موافقت‌نامه برای توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و اسلوونی تدوین کنیم تا به امضای مسئولان ذی‌ربط ایران و اسلوونی برسد.

# of visit: 3038
Post a comment