March 28, 2024 - Thursday
News Details :: بزرگان انرژِی بیش از 10 کشور جهان به ایران می‌آیند

بزرگان انرژِی بیش از 10 کشور جهان به ایران می‌آیند
 
بزرگان انرژِی بیش از 10 کشور جهان به ایران می‌آیند
دبیر علمی دهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت: متخصصان، مدیران و مسئولان بیش از 10 کشور جهان در دهمین همایش بین‌المللی انرژی شرکت می‌کنند که درمقایسه با دوره گذشته شمار شرکت‌کنندگان خارجی از رشد 150 درصدی برخوردار است.
 

به گزارش "برق نيوز" دبیر علمی دهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت: متخصصان، مدیران و مسئولان بیش از 10 کشور جهان در دهمین همایش بین‌المللی انرژی شرکت می‌کنند که درمقایسه با دوره گذشته شمار شرکت‌کنندگان خارجی از رشد 150 درصدی برخوردار است.

دکتر "مهدی صادقی‌شاهدانی"  اظهار داشت: همایش بین‌المللی انرژی توسط کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران در وزارت نیرو از سال‌های گذشته فعالیت خودش را آغاز کرده است.

وی افزود: این کمیته هر دو سال یک‌بار همایش بین‌المللی انرژی را برگزار می‌کند تا کارشناسان، مدیران و متخصصان صنعت انرژی کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و تجربه‌های خود را درباره مسایل مختلف مرتبط با بخش انرژی به اشتراک بگذارند.

وی ادامه داد: دهمین همایش بین‌المللی انرژی روزهای 4 و 5 شهریورماه امسال در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی این کنفرانس درمقایسه با کنفرانس‌های گذشته انرژی، گفت: در این کنفرانس حضور کارشناسان و مدیران و متخصصان خارجی بیش از 150 درصد رشد داشته است.
دبیر علمی دهمین همایش بین‌المللی انرژی، یادآور شد: متخصصان، کارشناسان و مدیران در موضوع‌های مختلف انرژی مانند انرژی‌های نو، برق، فرآورده‌های نفتی و بخش‌های بالادستی نفت و گاز به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس پنج میزگرد با موضوع‌های امنیت انرژی جهانی با محوریت خاورمیانه، تامین مالی برنامه‌های مقابله با فقر انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و محیط زیست، هم‌افزایی انجمن‌های علمی مرتبط با بخش انرژی و مدیریت مصرف و هوشمندسازی شبکه انرژی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این همایش در سه محور اصلی مدیریت منابع، انرژی و اقتصاد و فناوری‌های انرژی و محیط زیست برگزار خواهد شد ضمن آنکه شش کارگاه آموزشی در حاشیه این کنفرانس برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام جداگانه در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

وی تاکید کرد : 21 شخصیت علمی و بین المللی به انضمام شخصیت‌های داخلی مانند وزیران نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، وزیر انرژی سنگال و شماری از مدیران سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و متخصصانی از کشورهای آلمان، هلند، آمریکا، هنگ‌کنگ، لبنان، ترکیه و ... ازجمله سخنرانان کلیدی این همایش مهم بین‌المللی در بخش انرژی معرفی شده‌اند.

وی با بیان این که بیش از 600 مقاله داخلی و خارجی برای این همایش ارسال شد که درنهایت 40 مقاله برای ارایه پذیرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: این کنفرانس دستاورهای عملیاتی خوبی برای بخش انرژی کشور داشته باشد و نتیجه این بحث‌ها به ارایه راهکارهای قابل اجرا منجر شود.
 

# of visit: 2695
Post a comment