April 20, 2024 - Saturday
News Details :: برنامه های کاهش تلفات برق در ایران/ از حذف شبکه توزیع تا گسترش DG

برنامه های کاهش تلفات برق در ایران/ از حذف شبکه توزیع تا گسترش DG
 
برنامه های کاهش تلفات برق در ایران/ از حذف شبکه توزیع تا گسترش DG
وزیر نیرو با تشریح جزئیات اجرای 7 برنامه کاهش اتلاف انرژی در سطح شبکه برق ایران، اعلام کرد: شبکه های فشار ضعیف برق حذف می‌شوند. استفاده گسترده از واحدهای DG به ویژه در نقاط انتهایی شبکه برق یکی از برنامه های اولویت دار است. حذف شبکه فشار ضعیف برق یکی از سناریوهای کاهش اتلاف انرژی است.
 

حمید چیت چیان در گفتگویی در تشریح مهمترین برنامه‌های در دست اجرای افزایش بهره وری و کاهش اتلاف انرژی در سطح شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور، گفت: در کنار شبکه تولید و تبدیل تمامی نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی نیروگاه های CHP در دستور کار قرار گرفته است.
 
وزیر نیرو با اعلام اینکه تولید همزمان برق و حرارت در نیروگاه‌های CHP می تواند منجر به افزایش راندمان تولید برق تا سقف ۸۰ درصد شود، تصریح کرد: بر این اساس برنامه هایی به منظور ساخت و راه اندازی این نسل جدید نیروگاه ها با مشارکت بخش خصوصی در اولویت کاری صنعت برق کشور قرار گرفته است.
 
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه همچنین با اشاره به ضرورت کاهش اتلاف انرژی در شبکه برق به حدود ۱۰ درصد، اظهار داشت: از این رو حذف شبکه فشار ضعیف برق یکی از سناریوهای کاهش اتلاف انرژی است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه جداسازی کنتورها از محل مصرف و انتقال به کنار ترانس‌های برق از دیگر برنامه های تعریف شده است، تبین کرد: علاوه بر این اجرای طرح AMI و استفاده از زیر ساخت های اندازه گیری پیشرفته از دیگر برنامه های کاهش اتلاف برق در سطح شبکه سراسری است.
 
چیت چیان با تاکید بر اینکه اجرای واحدهای DG از دیگر برنامه های در دست اجرا است، یادآور شد: با اجرای واحدهای تولید برق مقیاس کوچک و تولید پراکنده از افت ولتاز در سطح برق کشور جلوگیری خواهد شد که این موضوع افزایش راندمان و کاهش اتلاف انرژی را به همراه دارد.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده گسترده از واحدهای DG به ویژه در نقاط انتهایی شبکه برق یکی از برنامه های اولویت دار است، گفت: ارتقای سامانه های خورشیدی به ویزه با عرضه و توزیع نسل جدید لامپ های روشنایی LED از دیگر اقدامات در دست اجرا است.
 
این عضو کابینه دولت همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقای استاندارد مصرف انرژی در تمام تجهیزات مصرف کننده برق خانگی و صنعتی، خاطرنشان کرد: اجرای مجموعه این طرح ها قطعا منجر به کاهش شدید اتلاف انرژی در سطح شبکه و بهبود راندمان تولید، انتقال و توزیع برق در سطح کشور خواهد شد.

# of visit: 4406
Post a comment